امیرحسین امیرحسین ، تا این لحظه: 11 سال و 8 ماه و 3 روز سن داره

امیرحسین

زندگی دانشجویی

1391/6/31 17:22
نویسنده : مامان و بابا
773 بازدید
اشتراک گذاری

فردا اول مهر است. روز شروع ترم جدید تو دانشگاه.زندگی دانشجویی روشی از زندگی است که من حدود 9 سال است به آن اشتغال دارم. من و مامان دانشجو بودیم باهم ازدواج کردیم. من سال چهار و اون سال دوم. یادش بخیر. زندگی دانشجویی یعنی اینکه هر روز مشغولیت اصلی تو باید درس خواندن باشد. زندگی دانشجویی یعنی اینکه هر جا برای کار میروی باید ساعات کاریت را با کلاس های دانشگاهت تنظیم کنی. یعنی اینکه باید زود بروی سر کلاس که اگر بعد از استاد برسی دیگر راهت نمی دهد. یعنی یعد از یک روز پر کلاس توی صف سلف سرویس وایسی تا یه سینی غذا بخوری یا مثل من قید صف را به اطر کلاس بعدت بزنی و به ساندویچ یا ساقه طلایی و رانی قناغت کنی. زندگی دانشجویی یعنی هر وقت که می خواهی بیرون بروی خرید یا تفریح فرقی نمی کند، تکالیف دانشگاه و پروژه های انجام نداده ودرسهای خوانده نشده بیاید جلوی چشمت و بی خیال تفریح و گردش شوی. زندگز دانشجویی یعنی کار پاره وقت با پول کم. می گویند دانشجوست و کم توقع! و تو خودت را اینطور قانع می کنی که آره من دانشجویم! همین هم که بهم کار دادن غنیمت است. زندگی دانشجویی آدم راقانع بار می آرود. حالا به نمره کمی که استاد بهت داده یا پول اندکی که صاحب کار میدهد. زندگی دانشجویی یعنی معطلی پشت در اتاق کارمندان دانشگاه برای انتخاب واحد یا امضا یا هر چیز ساده دیگر. زندگی دانشجویی یعنی شور یاد گرفتن و دانستن و بیشتر دانستن. زندگی دانشجویی یعنی اضطراب و بی خابی شبهای امتحان. دو وعده! یکی میان ترم دیگری فاینال. زندگی دانشجویی یعنی نگاه به دور دست به امید یک افق روشن.

اگر متاهل باشی که دیگر اضافه کاری هم داری. زندگی دانشجویی یعنی ترجمه تکالیف خانومت آن هم با موضوعی که تو اصلا در آن سر رشته نداری. یا تولید پاور پوینت برای سمینار یا تایپ سمینار و پایان نامه! البته این آخری دو طرفه بود. من پایان نامه مامان را تایپ کردم و اون هم تز ارشد من! یعنی شب وقتی خوابت میاید بشینی پروژه درس شوهرت را که فردا بعد از امتحان باید تحویل بدهد تایپ کنی! یا چراغ اتاق خانه یکخابه ات تا صبح روشن باشد و نورش توی چشمت که شوهرت(بابایی) دارد با کامپیوتر کد می نویسد! یعنی استرس روز دفاع پایانامه. یعنی آن شب که خانومت امتحان " تغذیه اساسی" دارد و بایدیک خروار اسم دارو را حفظ کند تو برای دارو ها رمز بذاری!"آتِ نُلُل" را انجا یاد گرفتم. رمزش این بود"آت(آتنا) ننر"! و ازش هی درس بپرسی. یا وقتی شوهر امتحان دارد تو هم خانه بشینی و مسافرت و تفریح را تعطیل کنی! یا مدام به او بگویی درس بخوان!

پسرم شاید وقتی تو آنقدر بزرگ شوی که این مطلب را بخوانی ا این دوره گذار را طی کرده باشیم. اما بدان ما دانشجویی کنار هم زندگی کردیم،کار کردیم و خدا تو را در همین دوران به ما عطا نمود. خودت دیگر اضافه کاری خودت را به آنچه بالا نوشتم اضافه کن.

همین الان زنگ خانه به صدا در آمد. دایی هاشم مامان است.

نحوی گذاشتن پایت خیلی بامزه است. شبیه بابایی می خوابی!

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (14)

ارام
31 شهریور 91 20:15
سلام امیرحسین جون خیلی خوشحال شدم وبتو دیدم من متولد جمعه 18 شهریور90 و تو متولدجمعه 17 شهریور 91راستی من محمد باقرم بهم سر بزن دوست داشتی لینکم کن و خبر بده نظرت چیه
پدر بزرگ
31 شهریور 91 21:11
فرزندم خداوند انسان را در زحمت افریده پس گریزی از ان گریزی نیست و اصلا زیبایی و لذت زندگی در تلاش و صد البته دیدن و بهره برداری از حاصل تلاش است البته از قدیم گفنه اند سختب ها می گذرد و شیرینی خاطراتش باقی میماند
ارام
31 شهریور 91 21:49
سلام مامانی!ممنون از اینکه افتخار دادی و محمد باقر هم به جمع دوستان امیرحسین ÷یوستچند دقیقه ای خاطرات عمره تونو خوندم وکلی تجدید خاطره شد برام و دلم ناجور هوایی شد.اما شما کلی خوش بحاتون شده چون سه تایی رفتین ولی من 7سال ÷یش دانشجویی ومجردی رفتم و الان خیلی دوست دارم دوباره والبته سه تایی بریم.اونی که نرفتهو ندیده یه جور آرزو داره و اونی که رفته ودیده هزار جور.خدا کنه قسمت همه مسلمونا بشه مخصوصا اونایی که نرفتن:آمین
بابای ملیسا
1 مهر 91 0:44
سلام . وبلاگتون مثل همیشه زیبا و قشنگه . وبلاگ ملیسا خانم با موضوع تولد یکسالگی ملیسا و سی و یکسالگی بابای ملیسا به روز شد . خوشحال میشیم که با اومدنتون و گذاشتن یه دستنوشته به یادگار ، تولد ملیسا جون رو زیباتر و باشکوهتر کنید . منتظرتون هستیم .
asal
1 مهر 91 7:41
سلام خاله جون.من امیرحسین شما را لینک کردم.شما هم منو لینک میکنید؟

با کمال میل لینکتون کردیم
باعث افتخاره
مامان محمد صادق(زهرا)
1 مهر 91 9:35
آخییییییییییییییییییییی! دقیییییییییییییییقا!!!! ******************************* راستی! واسه محمد صادقم یه تولد کوچولو و جمع و جور گرفتیم دوس داشتین تشریف بیارین! کلید در خونه ی مجازیمونم توو خصوصی واستون گذاشتم...
علامه كوچولو
1 مهر 91 13:25
سلام اميرجون!
پس كو من كه لينك نشدم

سلام ببخشین
اینترنت منزل قطعه شد
لینک شدین

مامان اهورا
1 مهر 91 19:32
سلام کوشولو موشولوی من چطوری؟؟؟
ماشاا... پسر آرومی هستی
انقد دلم میخواد بغلت کنم که خدا میدونه.نمیدونم چرا اما خیلی دوست داشتم پیشت باشم
*
*
*
*
بابایی عزیز چرا انقد کتابی مینویسی؟یکم خودمونی بنویس آفرین
راستی تا یادم نرفته بگم خیلی به خوراک مامانی توجه کن خیلی خیلی.براش گوشت کباب کن آب میوه های تازه بهش بده مرسی

تمام موارد فوق عینا در حال اجراست بهش اضافه کنین عصاره گوشت و ته چین...
ضمنا دیگه از یه معلم بیشتر از این توقع نداشته باشین!سال شروع شده جوگیریم!ایشالله رو روال بیفته خودمونی می نویسیم!
مامانی
1 مهر 91 21:30
مامانی از وقتی گفتی دعات کردم حالم خیلی بهترشده

ممنونم ازت

از دعای ما نبوده! از خوبی خودتون بوده

ما (من و گاهی بابا)
1 مهر 91 23:08
پس دو تا یی تون واقعا در حال جهادین !

من یکی واقعا ظرفیتشو ندارم، تا درسم تموم نشد نتونستم به بچه فکر کنم.
آفرین


البته درس مامان امرحسین تموم شده و مشغول حفظ قرانه منتهی بابایی هنوز ادامه داره!!
فاطمه سادات
2 مهر 91 7:27
وای مامانی چند روز بود ندیده بودمش ماشاالله بزرگ هم شده خوردنی . چقدر دوست دارم بغلش کنم
مامانی
2 مهر 91 9:11
برای پسر من و خودم یادتون نره وقتی مامانیش داره قران رو حفظ میکنه و باهاش انس داره
مامان حانیه
2 مهر 91 13:44
با سلام.به دليل متوقف نشدن انتشار فيلم توهين اميز به ساحت مقدس رسول الله در سايتهاي گوگل و يوتيوب استفاده از اين سايت ها در روزهاي یکشنبه ودوشنبه وسه شنبه24و23و25سپتامبراز سوي مسلمانان سرتاسر جهان تحريم شده.لطفا شما هم در اين حرکت اعتراض آميز سهيم باشيد.اطلاع رساني کنيد.
زینب السادات(مامان تسنیم)
4 مهر 91 0:03
ما هم دانشجویی زندگیمون را شروع کردیم. 2 روز یعد از آخرین امتحان ترممون عروسیمون بود یک سال و چند ماهی دوتایی همکلاسی و همسر بودیم: حتی پایان نامه مان را دوتایی نوشتیم و دفاع کردیم ولی تا الان دیگه همسری دانشجوست! واقعا سخته دانشجویی زندگی کردن ولی خیلی شیرینه
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به امیرحسین می باشد