امیرحسین امیرحسین ، تا این لحظه: 11 سال و 7 ماه و 29 روز سن داره

امیرحسین

جد بزرگوار ما

1391/9/4 10:27
نویسنده : مامان و بابا
711 بازدید
اشتراک گذاری

همواره بر روح بلند عالم بزرگوار شیخ رضا سراج جد بزرگوار خودم درود و صلوات می فرستم و امیدوارم خداوند به آبروی این پیرغلام و روضه خوان اهل بیت در نسل ما دشمن که نه، کاهل بر ولایت اهل بیت قرار ندهد. ایشان روضه را در تمثیل پیچیده و بسیار نیک می خواند.پدربزرگ نقل می کند که مرحوم شیخ سراج فرموده اند آقای علامه طباطبایی المیزان را جهت ویراستاری به ایشان داده اند.(متن اصلی المیزان عربی بوده است) 

شیخ رضا سراج

 مورّخ و نویسندة معاصر، مرحوم حاج شیخ محمّد شریف رازی در زمان حیات حاج شیخ رضا سراج در چهارمین جلد از کتاب«گنجینة دانشمندان» می‌نویسد:
«جناب آقای سراج... بیانی نافذ و منبری جامع و مفید و در ولایت اهل بیت عصمت علیهم السلام شدید و در گریاندن مستمعین، بسیار قوی و کم نظیر... و بیش از چهل سال که به این سمت موفق و مفتخر است و صدها کیلوگرم از چشم مردم مسلمانان و شیعه، اشک در مصائب اهل بیت رسالت علیهم السلام گرفته است...» 
و باز مرحوم حاج شیخ محمّد شریف رازی بعد از وفات حاج شیخ رضا سراج در کتاب«اختران فروزان ری و طهران» دربارة او می‌نویسد:
«... خدایش رحمت کند که سخنانش و روضه خواندنش دلنشین بود و مستمعین بی‌نهایت تحت تأثیر قرار گرفته و می‌گریستند و کمتر کسی بود که در پای منبر او نگرید.»

همچنین ایشان از خود ترجمه و تفسیر(حاشیه) قران کریم و ترجمه مفاتیح نیز از خود به جای گذشته اند.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (6)

مامان تسنیم سادات
4 آذر 91 15:19
خدا رحمت کند گذشتگانتان را ...
چه سیمای نورانی داشتند ...
خیلی حیف است انشاا... امیر حسینم راه جدش را دنبال کند و در لباس سربازی آقا امام زمان (عج) خدمت کند
امیرحسین نتیجه شون میشه ..؟

ممنون، نبیره می شود
پدر بزرگ
4 آذر 91 18:45
روضه اهل بیت بسیار ظریف و حساس است به نحوی که علاوه بر اینکه علاوه بر اجتناب از دروغ پردازی نحوه بیان نیز باید به نحوی باشد که مبادا با ساحت بلند و الهی اهل بیت منافات پیدا کند لذا اهمیت روضه و روضه خوان صد چندان در منبر نمایان میشود و ایشان که خدایش بیامرزد و با اهل بیت محشورش گرداند مبدع روضه هایی بود که مراتب پیش گفته را در خود داشت لذا منبری ها و مداحان بزرگ تک خال روضه هایشان نقل از ایشان است
ما (من و گاهی بابا)
4 آذر 91 19:55
خدا رحمتشون کنه

انشاالله که نسل و ذریه شون هم راه خودشون رو ادامه بدن


یک فکری در درون ذهنم وول میزند که دکترا را که گرفتم بروم راه جد بزرگ را ادمه بدهم و طلبه بشوم... فعلا یک احساس است. البته شاید بشود در جایگاه و لباس دیگر هم راه این بزرگان را ادامه داد.


مامان تسنیم سادات
6 آذر 91 18:22
احساس بسیار قشنگی است زمینه اش را هم خیلی دارید ... با این مطالب زیبایی که مینویسید خیلی دور از ذهن نیست که چنین لباسی برتن داشته باشید .... اما خوب به قول خودتان شاید در زمینه های دیگر هم بشود خدمت به اسلام کرد ... در هر راهی که هستین سالار و اربابمان حسین (ع) یاورتان باد .... انشاا... پسری حسینی به اسلام تقدیم کنید
علامه کوچولو
7 آذر 91 15:48
خداوند متعال با صاحب حقیقی این روزها محشورشان بگرداند:آمین
ما (من و گاهی بابا)
14 آذر 91 1:03
اتفاقا آقای همسر ما هم توی همین فکرن!
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به امیرحسین می باشد