امیرحسین امیرحسین ، تا این لحظه: 11 سال و 8 ماه و 13 روز سن داره

امیرحسین

ختنه!

1391/7/18 23:20
نویسنده : مامان و بابا
4,209 بازدید
اشتراک گذاری

هیچوقت اونقدر برایم ترسناک و بزرگ نمی نمود تا قبل از اینکه تو به دنیا بیایی! ختنه را می گویم. وقتی تومتولد شدی تمام غمها و نگرانیهایم از دلم رفت به جز این یکی. دوست داشتم بی تفاوت از کنارش بگذرم اما نمیشد. ما مسئول بودیم. دستور پیامبر اسلام روز هفتم بود١ و امام کاظم نیز بر سنت بودن روز هفتم تاکید نموده بود2. روز هفتم نشد تعطیل بود وقت گرفتیم برای امروز. از صبح نه از دیشب انگار می کنی تمام غم دنیا را بار کرده اند روی دل ما. مامان یکطور بابایی درونش غوغاست ولی کمتر نشان می دهد. مادربزرگ(مامان مامان) که اصلا از اساس مخالف است، می گوید بگذارید بزرگتر شود و در تمام اینها بابا می گوید سنت رسول خداست. پدربزرگ(پدربابا) از همان اول اعلام کرده در تمام امور مشارکت می کند به جز ختنه، دلش را ندارد! اما مادری(مامان بابا) از همان اول گفت همراهمان میاید.آرام است اما بعدا فهمیدیم در دلش طوفان بوده است. ساعت 6 بعداز ظهر وقت داشتیم. ترافیک خیلی سنگین بود. کمی دیرتر رسیدیم. همراه ما یک نوزاد2ماهه است. مادرش می گوید چکار خوبی کردید زود آوردید. ین بچه ما بزرگ شده و همه چیز را میفهمد! داخل اتاق می شویم. مامان خیلی ناراحت است. بابا او را میفرستد بیرون. روبروی مطب پارک شریعتی است. مامان می رود قدم بزند تا گریه های امیرش را نشنود. دلش از شیشه نازک تراست. زودی میشکند. مادرست دیگر.

دکتر میاید. تا پوشکت را باز می کند، شما هم نامردی نمیکنی و یک جیش حسابی میکنی! بابا میرود دستمال بیاورد. دکتر با آرامش می گوید بگذارید کارش را بکند و تو ادامه می دهی! خوب هرکی می رود فوق تخصص جراحی اورولوژی اطفال میگیرد باید این چیزها را هم قبول کند. بابا دعای ختنه را مب خواند. از امام صادق است و چه دقیق است.آمپول میاورند. و دکتر سه جای شما را مورد عنایت قرار میدهد. جیغت بالا رفته. دکتر به بابا میگوید شما پاهایش را بگیر و به مادری می گوید شما هم دهانش شیشه شیرش را بگذار. بماند که 10 سی سی بیشتر نشد برایت شیر مادر ببریم!بیشتر جمع نشد،بقیه اش را به نظر دکتر قنداغ بردیم. بابا اندکی مکث میکند و جایش را به مادری میدهد. دکتر که شروع میکند،بابا شیشه را دهان پسرش میگذارد و امیرحسین انگار نه انگار مشغول خوردن شیر مادر.10 سی سی که تمام میشود قنداغ. اولین باری است که غیرشیر مادر می خورد. اما میخورد و کیف میکند انگاد نه انگار یه وجب پایین تر دکتر می برد،قرچ قرچ. مادری دقیق نگاه میکند. چه دلی داری مادر!

دکتر خیلی راضی است از این پسر ارام. پرستار میگوید چه پسر "باشخصیتی". دکتر میدوزد و امیر همچنان آب قند میخورد. تمام که میشود بابایی به مامان زنگ میزند. مامان می آید باورش نمی شود امیرحسین آرام بوده است. مادری می گفت در غربالگری خیلی بیشتر جیغ و داد کردی. در برگشت توی ماشین خواب بودی. گاهی ناله ای.

خیلی خوشجال و مسرور بودیم. به عمه و خاله و بابابزرگ زنگ زدیم بیایند خانه ما. بابا رفت پیتزا با سیب زمینی تنوری گرفت. سور ختنه و تولد پسری! دورهمی خیلی خوب بود. یکی آن وسط گفت بیچاره امیرحسین را پاره پاره کردن ما شامش را میخوریم. کاشکی هر هفته ختنه میکرد!

خلاصه ختنه سوران است یا ختنه سونون یا هر چیزی برای ما ختنه سرور شد. یعنی سرور فراوان بعد از ختنه! مبارکت باشد پاره تن ما که الان آرام خوابیده ای.

عکس:امیرحسین دو ساعت پس از ختنه در منزل

1.کافی ج6ص35 تهذیب الحکام ج7 ص445

2.کافی ج6ص7تهذیب الحکام ج7 ص445 وسایل الشیعه ج15 ص165

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (12)

مامانی
26 شهریور 91 1:50
خیلی سخته ولی خب سنت پیامبره

قربون گل پسری بشم که اینقد اروم بوده

ممنون... برنامه آتی شماست! اما شما مثل ما اتسرس نداشته باشین. اونقدر که اتسرس داشتیم عجیب نبود

مامان صدرا
26 شهریور 91 9:10
سلام
خیلی خیلی مبارک باشه.
من چندوقتیه که وبلاگ گل پسر شما رو می خونم از شما کلی مطالب خوب یادگرفتم.
ما هم منتظریم تا خدا بهمون یه نی نی مولایی بده.
شماهم برامون دعا کنید.
اللهم عجل لولیک الفرج

سلام. لطف دارین
حتما به یادتون هستیم. قطعا یه نی نی مولایی خدا بهتون عطا میکنه

مامان هانیه
26 شهریور 91 12:38
مبارک باشه ماشاالله به این پسر مقاوم
مامان اميرحسين
26 شهریور 91 15:07
سلام واي چقدر پست نخونده داشتم بازهم مث هميشه قشنگ و گويا همه چي رو بيان كرديد خيلي قشنگ مينويسيد
ختنه ي گل پسر هم مبارك باشه
واقعاً‌دل و جرأت ميخواد اين جور مواقع راستي چه جوري پوشكش كرديد دردش مياد خوب
كاملاً مشخصه كه با شخصيته از همه ي وجودش ميباره قربونش برم من

سلام
ممنون. خیلی لطف دارین که با این همه مشغله به ما سر میزنین وبرامون نظر میذارین. اینترنتمون دوباره قطعه و نتونستیم تو سایتتون پیام بذاریم

زینب السادات(مامان تسنیم)
26 شهریور 91 15:23
آخی چه سخت بوده
ولی انگار برای شما بیشتر سخت بوده تا برای امیر حسین


اِ اِ زرنگی. خودت دختر داری از این کارا نکردی. ایشالله داداش تسنیم که اومد بهت میگم!!! ناراحت نشیا! ولی یکی کمه!
مادری امیر حسین
26 شهریور 91 17:57
عزیز دلم انوقت که عمل دکتر را نگاه میکردم به این فکر نمیکردم جگر گوشه ام زیر عمل است بلکه در این فکر بودم دستیار دکترم و اورا باید در انجام هر چه بهتر عمل یاری کنم
مامان تسنيم سادات
27 شهریور 91 17:11
خدا رو شکر که به خير گذشت و راحت شدين .... مبارک باشه آقااااااا امير حسينم...
فاطمه سادات
27 شهریور 91 17:30
راستی که مادر شدن چه دل و جراتهایی میخواد البته خدا هم خیلی کمک میده خدا را شکر که گل پسرتون مقاومت کرد آفرین آقا امیرحسین
آسمونی
27 شهریور 91 22:34
سلاااام مبارک باشه...ماشاالله یه مرد واقعیه... خدا حفظش کنه...خاله فدای اون چهره معصومت
ما (من و گاهی بابا)
30 شهریور 91 12:30
اگه خدا بخواد ما از این یک فقره معافیم !
زهرا از نی نی وبلاگ213
4 مهر 91 10:30
سلام تبریک میگم
منم محمدپارسا رو ختنه کردم و ماجرا و عکسهاشو گذاشتم تو وبلاگ. دیگه به ما سر نمیزنیا
میدونم گرفتاری مامان جون امیر حسین اما صله دوست هم واجبه!


اتفاقا اون مطلبو خوندیم قبل از اینکه بریم ختنه.
Nic
5 آبان 91 6:13
نوزادها کامل اند و شما فقط برای بدن خود می توانید تصمیم بگیرید. ختنه تجاوز به حرمت و حق کودک بر بدنش است که بدون اینکه از اون نظری بخواهند در سن نوزادی قسمت مهمی از بدنش را از بین می برند. ختنه یک سنت کثیف و وحشیانه است که از عرب های وحشی و تازی به ما رسیده. هیچ دلیل پزشکی برای ناقص کردن آلت بچه وجود ندارد اینها همه برای توجیه دستورات ادیان سامی یهود و اسلام است. در خیلی از کشورهای مسلمان دیگر مثل عربستان و مصر و یمن و اندونزی و سومالی دخترها هم به خاطر همین توجیهات سفیهانه و ناآگاهانه ختنه میشوند.


باسلام
ممنون از اینکه یه وبلاگ ما سرزدید. به نظرتان احترام میگذارم گرچه با آن موافق نیستم. شاید با واژگان بهتری میتوانستید مخالفت خود را بیان کنید. آنچه برای من مهم بوده و است التزام به روش پیامبر و اهل بیت است. که تمام این بزگواران بر این دستور اتفاق داشته اند. بیشتر از آنکه به این موضوع به عنوان یک موضوع عرب و عجمی نگاه کنیم. در مورد ختنه دختران در احوال پیامبر و سوالاتی که از ائمه شده است شاهدی بر تایید آن نیست. در مورد اصول پزشکی من تخصص ندارم لیکن مجموع جستجوی من این است که خنته از برخی عوارض جلوگیری نمینماید.همچنین به نظرم این امر نقصی را در دستگاه تناسلی ایجاد نمینماید.
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به امیرحسین می باشد