امیرحسین امیرحسین ، تا این لحظه: 11 سال و 7 ماه و 28 روز سن داره

امیرحسین

ریا

1391/10/9 20:54
نویسنده : مامان و بابا
722 بازدید
اشتراک گذاری

دوست گرامی و بزگوار ما برایمان نهیب زیبا و به موقعی گذاشتن:

"سلام .من وبلاگ شما خیلی میام اما میخوام روراست حرفمو بگم.منم خودم محجبم مذهبیم خانواده شهیدم چندین بارم واسه یاد شهدا جنوب رفتم اما از ریا کاری خیلی بدم میاد.نگین که ریا نمیکنین!!!!!!!!!!!!!
همین افراط زیاد بعضی از مردم باعث شده یه عده زده شدن واینارو قاطیه دینمون کردن!
انشاالله که پسرتون یه مجاهد واقعی بشه.
امیدوارم دلاتونم مثل حرفاتون باشه!:("

چندین ساعت در مورد این جملات تامل نمودم. گفتم شاید این نظر دوستان دیگر هم باشد.آنچه می نویسم بخشی از آن چیزی است که در ذهنم است:

١.ممنون از اینکه خیلی رو راست نظرتونو گفتید.

١.١ ای کاش بیشتر برایمان از مصادیقش می نوشتید. اگر خواستید می توانید ایمیل نمایید.
٢.منظورتون از "همین افراط" را متوجه نشدم. اما ممعتقدم  آنچه مهم است شعور است نه شور. که اگر شعور باشد شور آن هر گز از بین نمی رود.
٣. قبول باشه. من هم منطقه رفته ام. حجابتان قبول حق. اجر صبر شهیدتان با خدا.
٤.آنچه اینجا می نویسم نه احساسی گذرا بلکه ثمر فکر و تاملات من و خانواده ام می باشد. شاید برای برخی مطالب این وبلاگ ساعتها و روزها فکر می کنم. چرا که آنها را سند راهبردی تربیت فرزندم می دانم. اینها را می نویسم تا پسرم در آینده بداند که راه کدام است. مسیر شعور کجاست؟!(به نظر خودم)همانطور که پدرم در وصیت نامه اش که در وبلاگ گذاشته ام راه را 20 سال قبل برای من روشن کرد.
آنچه می نویسم اعتقاد من است! شاید گاهی پایم لرزیده باشد منتهی تلاش دارم یا آرزو دارم در این مسیر باشم.

٥.ذکر یک خاطره. یک دانشجو  که اشتباهی من در لیست ارسالش قرار گرفته بودم، برایم ایملی در مورد اتهامات یک چهره تلوزیونی فرستاده بود. به ایشان نوشتم:" بر فرض صحت این اتهامات که هنوز اثبات نشده است، ایشان فسقش علنی نبوده است. این کارشما غیبت است. بهتراست این ایمیل را نشر ندهید و در این ماه محرم حرمت آبروی مردم را حفظ نمایید" ایشان در جواب جالب نوشت:" شما با دوستانتان هم همینطور حرف میزنی؟ جانماز آب می کشی و..." برای ایشان نوشتم" آنچه نوشتم اعتقاد من است که سعی می کنم در زندگی ام رعایت نمایم"

٥. هرگز خود را لحظه ای از نفوذ ریا به قلبمان بری نمی دانیم و پناه بر خدا می بریم از قدمهای شیطان.

 

ممنون از تذکرتون.

والعاقبت للمتقین

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (14)

پدر بزرگ
9 دی 91 22:20
خدمت دختر محجب و خانواده شهیدم با سلام دختر عزیزم انسان با ریا بدنبال کسب منافع و یا جذب محبوبیت نزد مخلوقات است که خدای را شاکریم تا کنون نه تنها از بابت عمل به اعتقاداتم سر سوزنی منفعت دنیوی قسمت ما نشده بلکه بسیار و بسیار برای همین اعتقاد زیان ظاهری دیده ایم که از بابت انهم خدای را بسیار شاکریم دخترم همان زمان که در کنار شهیدان شما میجنگیدیم و یا پیکر مطهرشان را در شهر و جبهه بدوش می کشیدیم در کنار تیر های کفر و الحاد تیرهای زخم زبان معاندان وطنی را در قلب و روحمان پذیرا و برای اعتقاداتمان که به مرحله ظهور میرسید شماتت میشدیم فرزندم ما ریا نمیکنم بلکه انچنان که هستیم زندگی میکنیم که مسلم است عده ای با گفتار ما و کردار ما مخالفت و عناد داشته باشند در خاتمه از شما خواهر متدین و از شهید گرانقدر سما میخواهم از دعای خیر ما را محروم نفرمایید
علامه کوچولو
9 دی 91 23:01
هرچی خوندم ونگاه کردم و فکر کردم اصلا به نتیجه نرسیدم... اما این افراد که زحمت میکشند و تشریف میارن و باقاطعیت تمام دم از حق و ناحق ،درست و نادرست صحیح و سقم،راه و بیراه و....میزنندچرا حرفهاشون رو مستند نمیگن یکی میاد اونطوری انگشت اتهامش میره رو اسم فرزند من و یکی اینگونه و به این شیوه!!! کی گفته ما نقد نمیپذیریم خودمون رو حضرت حق می دونیم و حرف حرف ماست ودین اونیه که ما میگیم اما وقتی میایید و مینویسید و نقد میکنید علت ومعلول هم بیارید بدونیم کجا اشتباه کردیم و چرا؟نذارید فکر کنیم یکی داشته ازینجا میگذشته گفته یه چیزی بگم خالی از عریضه نباشه!!!!اگه واقعا هدف اصلاحه؛ شهامت داشته باشین اولا چرایی مساله رو بگین ثانیا ادرس بدین
مامان عاطفه
9 دی 91 23:35
سلام عزیزم.منظورت از ?matiz ur nameچی بود؟؟ منکه نفهمیدم؟
یه مامان
10 دی 91 2:21
سلام من هیچ وقت تو نوشته هاتون اثری از ریا ندیدم نمیدونم چی باعث شده این خانم این نظرو داشته باشن مطالبتون کاملا بی ریاست وپر از صداقت هم مطالب مذهبیتون وهم احساساتتون راجب فرزندتون وخیلی بی ریا ما رو هم از احساساتتون و ارزوهاتون راجب فرزندتون باخبر میکنید در کل انچه از دل براید بر دل نشیند منکه بسیار لذت میبرم
مامان آروین(مریم)
10 دی 91 11:32
من وب شما رو کاملا میخونم چون احساس میکنم صادقانه و مخلصانه مینویسید و بوئی از ریا و افراط نداره .
مامان تسنیم سادات
10 دی 91 12:50

چیزی که من از نوشته های شما برداشت می کنم جز صفا و صمیمیت و صدق و راستی نیست ....
خیلی زیباست وقتی امیر حسین عزیزم بزرگ بشه از کارها و افکار پدر و مادرش در جوانی مطلع باشه ...
اگر کسی بپسندد خواننده می شود اگر هم نمیپسندد نخواند اجباری نیست ....
تشخیص ریا بودن یا نبودن کاری هم بر عهده خداست کسی در کار خدا نباید دخالت کند ......


خودت با صفایی مامان خانوم
رجبی
10 دی 91 13:04
سلام دوست من وبلاگ قشنگتون رو ديدم جالب بود. من طراحي تقويم کودک انجام ميدم، اگر دنبال يه هديه خوب واسه کوچولو و خانوادتون براي عيد نوروز 1392 ميگرديد توصيه ميکنم يه سر به وبلاگ من بزنيد مطمئن باشيد پشيمون نميشيد. با تشکر، منتظر نظرات شما هستم. http://calenderbaby.persianblog.ir http://taghvimkoodak.persianblog.ir
پدر بزرگ
10 دی 91 14:16
دین ما جز زیبایی و عطوفت و مهر ومحبت ابتدا به خدا و سپس بنده گان خدانیست در دین ما بد بینی به دیگران مگر بعد از اثبات مسلم جایز نیست در دین ما اعلام خوبی ها ی دیگران و تاسی به انها مذموم نیست بلکه ممدوح و پسندیده است در دین مااعلام اینکه من ارزو دارم مثل صالحان صالح باشم مردود نیست و شاید یکی از دلایل ان این باشد که من انگونه که میخواهم هنوز نیستم ولی در راه نیل به ان قدم میگذارم لذا دخترم انچه شما در این وبلاگ میخوانی ریا نیست بلکه برنامه است برای رشد و تعالی من بعنوان یک پدر بزرگ بشما وصیت میکنم عینک بد بینی را از چشمان خود بردارید و زیبایی های دیگران را دیده و ترویج دهید در خصوص سایر مطالبتان نیز در اینده عرایضی خواهم داشت
مامان علیرضا
10 دی 91 16:41
ادوست مجازی عزیز امیدوارم در مسیری که در آن قرار داریدپیروز و سربلند باشید و به سرمنزل مقصود نایل گردید
نوعروس
10 دی 91 20:38
سلام،نخواستم تو کارتون فضولی کرده باشم ولی دلم نیومد این حرف رو نزنم:
من و همسرم هم مذهبی هستیم ولی من برخلاف همسرم باز هم خیلی اعتقاد نداشتم که در هر چیز و هر کاری به دستورهای دین توجه کنیم و خلاصه که همه مستحبات و آداب رو رعایت کنیم.خیلی اتفاقی با وبلاگتون آشنا شدم و این که عاشق نی نی ها بودم من رو به این وبلاگ جذب کرد و پست هاتون رو خوندم.دیدم که چه زندگی قشنگی با مذهب دارین و تمام این کارهای مذهبیه که زندگی آدم رو زیبا می کنه.مثلا در پست به دنیا اومدن نی نی تون مامان قرآن می خونه و بابا هم قرآن می خونه،خیلی به دلم نشست یا اینکه تو بارداری قرآن حفظ کنی و...
وبلاگتون خیلی نظرم رو عوض کرده و الان حس می کنم که همین چیزهاست که زندگی رو عاشقانه و زیبا می کنه تا حدی که دوست دارم زندگی ما هم "پر" از یاد خدا باشه...
این رو مدیون وبلاگ شمام...شایدم آشناییم با وبلاگتون از لطف خدا باشه...خلاصه ممنونم ازتون و ببخشید اینقدر پر حرفی کردم


سلام عزیزم
اینا رو مدیون دل پاک و همسرت هستی. ما تو کار خودمون موندیم. میگم اینطوری که نوشتی انگار خونه ما شعبه دارالقرانه!بابا یه وبلاگ بزن بیایم بخونیم... فقط گفته باشم یکم اعتیاد آوره ها!!!

مامان عاطفه
10 دی 91 22:13
سلام دوس جون.الان فونتشو تغییر دادم.درست شد یا نه.آخه تو سیستم خودم با دوتا مرور گر هم رفتم نشون میده.


مامان عاطفه
11 دی 91 0:18
واای عزیزم دلم غش میره برا همون لگداش که دردم بیاد،بخدا هر ثانیه بهش فک میکنیم حالا به نظر شما که مامان شدی ،واقعا تکون بوده یا احساس؟؟/

جانم... فکر کنم احساس بوده(چشمک) من زودتر از هفته 20 چیزی حس نمی کردم!

زینب السادات(مامان تسنیم)
11 دی 91 21:28
میگم یه سوال تو نت که کسی کسی را نمیشناسه، باز هم ریا معنی داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟ آخه وقتی کسی را نمیشناسی برای چی باید ریا بکنی؟؟؟؟؟


چی بگم والا...
یه دوست
13 دی 91 19:13
سلام من خیلی اهل نظر گذاشتن نیستم ولی این نوشته رو که خوندم خواستم به خانم یا آقایی که این نظر رو نوشتن بگم همه اون طوری که ما میخوایم نیستن و ما هم هیچ وقت اونی نمیشیم که بقیه میخوان باید همدیگرو همونجوری که هستیم بپذیریم و دوست داشته باشیم. نباید از کسی صرف داشتن یه ویژگی که خودمون دوست نداریم بدمون بیاد. همدیگرو دوست داشته باشیم ببخشید پر حرفی کردم موفق باشید
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به امیرحسین می باشد